Trek je met laadpalen effectief meer bezoekers naar je winkel of horecazaak?

Heel wat uitbaters van winkels en horecazaken twijfelen over de impact van laadpalen. Ze zijn bang dat deze investering niet rendeert, en weinig of geen extra bezoekers aantrekt.

Maar niets is minder waar. Want deze laadpunten zorgen effectief voor meer omzet.

Laadpunten verschijnen op laadkaarten

Vrijwel alle elektrische auto’s zijn uitgerust met een navigatiesysteem dat laadstations in de buurt toont. Daarnaast bestaan er nog verschillende smartphone apps, zoals Chargemap, Plugsurfing en Smoov.

Via deze oplossingen ontdekken mensen jouw winkel. Ze worden letterlijk tot aan je deur begeleid. Handig, toch?

Tijd tijdens het opladen

Een elektrische auto opladen doe je niet binnen 5 minuten. Het neemt wat tijd in beslag. Tijdens het wachten bezoeken de meeste e-rijders een winkel of eetgelegenheid in de buurt om even te ontspannen. Een laadpaal zorgt dus effectief voor meer bezoekers en meer omzet.

Mensen zoeken naar locaties met een laadpaal

Heel wat consumenten maken een beslissing op basis van de aanwezigheid van een laadpaal. Kijk maar eens naar de suggesties van Google:Suggestie Google Laadpaal

Een laadpaal bij een hotel of restaurant zorgt voor extra comfort. Zo hoeft men niet onderweg te stoppen bij een afgelegen laadstation, maar kan de auto opladen terwijl men eet of slaapt. Dat is een win-win.

Zelf elektrische laadpalen plaatsen?

Kies voor innovatie en een toekomstgerichte partner voor uw laadoplossing.